"Την ιστορία μελέτα παιδί μου, γιατί έτσι όχι μόνο τον εαυτό σου και τη ζωή σου θα κάμεις ένδοξη και χρήσιμη στην ανθρώπινη κοινωνία, αλλά και το μυαλό σου οξυδερκέστερο και διαυγέστερο...Ιπποκράτης"

Ενδεικτικό Σχέδιο Εργασίας

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ


Επί μέρους στόχοι:

  • Να αναπτύξουν οι μαθητές την παρατηρητικότητα και την ερευνητική ικανότητα γιατί θα έχουν την ευκαιρία να μελετήσουν ιστορικές πηγές.
  • Να συνειδητοποιήσουν την συμβολή των ανθρώπων του άμεσου περιβάλλοντός του και κατ΄ επέκταση τη δική τους συμμετοχή στη δημιουργία της ιστορίας.  
  • Να αποκτήσουν οι μαθητές ολοκληρωμένη προσωπική, κοινωνική και εθνική ταυτότητα. 

Σχεδιασμός:

  • Έρευνα σε βιβλιοθήκες. 
  • Έρευνα στο διαδίκτυο. 
  • Συνεντεύξεις από ιστορικούς και από ντόπιους μεγάλης ηλικίας.
  • Επισκέψεις σε μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους, λέσχες παλαιών πολεμιστών. 
  • Να καταγράψουν αγάλματα, ονομασίες δρόμων κ.λ.π που έχουν σχέση με την απελευθέρωση των Ιωαννίνων.
  • Να ερευνήσουν αν το γεγονός αυτό επηρέασε την λαϊκή μούσα και γεννήθηκαν τραγούδια θρύλοι, παραδόσεις κ.λ.π.
  • Έρευνα σε τοπικές εφημερίδες.
  • Σε αρχεία του Δήμου και των γύρω κοινοτήτων. 
  • Συλλογή φωτογραφιών της εποχής εκείνης.

Ενδεικτικές δραστηριότητες: 

  
       Επισκέψεις σε μουσεία: 
  • Προετοιμασία  στην τάξη για επισκέψεις σε μουσεία τα οποία έχουν αναφορές στην ιστορία της πόλης των Ιωαννίνων και ιδιαίτερα για την απελευθέρωση.. 
  • Μουσείο Βαλκανικών πολέμων Χάνι Εμίν Αγά  (πίνακες ζωγραφικής - κειμήλια - όπλα της εποχής - χάρτες - φωτογραφίες) 
  • Δημοτικό Εθνογραφικό Μουσείο Ιωαννίνων......
  • Μουσείο Παύλου Βρέλλη.......(κέρινα ομοιώματα με θέμα το Μπιζάνι)
      Επισκέψεις σε βιβλιοθήκες:  
  Διαδικτυακή αναζήτηση με τη μέθοδο της ιστοεξερεύνησης webqest:       (ασφαλής καθοδηγούμενη αναζήτηση πληροφοριών - ψηφιακών αρχείων ήχου, εικόνας, videos κ.λ.π. με θέμα την απελευθέρωση των Ιωαννίνων)

     Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μπιζάνι 
  •  Ξενάγηση στα οχυρά του Μπιζανίου....
  •  Επίσκεψη στο μνημείο πεσόντων...και κατάθεση στεφάνου
  •  Έρευνα στο χώρο (ανάγλυφο περιοχής - πολεμικό σχέδιο των Ελλήνων - αναφορά στις τοπικές συνθήκες της γύρω περιοχής κ.λ.π)
     Καταγραφή δρόμων - αγαλμάτων - πλατειών - τοποθεσιών - κτηρίων 
  • Τα παιδιά ανακαλύπτουν στη γειτονιά τους δρόμους - πλατείες - αγάλματα με ονόματα ηρώων της απελευθέρωσης και μαθαίνουν την ιστορία του καθενός.
  • Γράφουν τις σκέψεις τους γι αυτούς......
  • Συνομιλούν με τους ήρωες....
  • Επισκέπτονται κτήρια - τοποθεσίες - συνοικίες - κάστρα - εκκλησίες  - μέρη που διαδραματίστηκαν διάφορα γεγονότα  και μαθαίνουν την ιστορία τους...
  • Σκέφτονται  και γράφουν πως θα μπορούσαν να είναι σήμερα τα Γιάννενα αν δεν ήταν ελεύθερα.
      Φιλαναγνωσία
  •  Τα παιδιά διαβάζουν βιβλία, κείμενα,ποιήματα, ομιλίες, θρύλους, παραδόσεις και συζητούν γι αυτά...
  • Αναζητούν εφημερίδες της εποχής και μελετούν άρθρα πολεμικών ανταποκριτών....
  • Αναζητούν ημερολόγια πολεμιστών και τα αποκρυπτογραφούν....
  • Σκιαγραφούν τα πορτραίτα των κατοίκων της πόλης των Ιωαννίνων της εποχής εκείνης (Ελλήνων - Τούρκων - Εβραίων κ.λπ.)
  • Σκέφτονται και γράφουν για την συμβίωση των κατοίκων εκείνης της εποχής....
  • Εμπνέονται  και εκφράζονται με τη ζωγραφική. Ζωγραφίζουν εικόνες που τους έκαναν εντύπωση από τα κείμενα, φαντάζονται εικόνες από τη εποχή που τα Γιάννενα ήταν σκλαβωμένα και τις αποτυπώνουν.....
        Εκθέσεις φωτογραφιών - εφημερίδων εποχής - ημερολογίων
  • Τα παιδιά αναλαμβάνουν να εκθέσουν στο χώρο του σχολείου όλο το υλικό που συγκέντρωσαν από την έρευνα που έκαναν, δηλαδή φωτογραφίες - εφημερίδες - ημερολόγια και ότι άλλο αφορά την απελευθέρωση της πόλης.
  •  Εκθέτουν τα δικά τους έργα ζωγραφικής...
       Δραστηριότητες μουσικής
  • Τα παιδιά ακούνε τραγούδια με θέμα την απελευθέρωση π.χ. "Τα πήραμε τα Γιάννενα  - "Βασιλική προστάζει" - "Μου γράφεις μάνα μια γραφή" κ.λ.π. Ακούνε τα τραγούδια από παραδοσιακούς μουσικούς, από μέσα αναπαραγωγής, από παππούδες και γιαγιάδες κ.λ.π.
  •  Ερευνούν πώς δημιουργήθηκαν τα τραγούδια αυτά.
  •  Μαθαίνουν να τα τραγουδούν και να τα αποδίδουν τόσο ατομικά όσο και χορωδιακά με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού της Μουσικής.
       Δραστηριότητες χορού
  • Τα παιδιά εκφράζονται με ρυθμικές κινήσεις και αυτοσχεδιάζουν ακούγοντας δημοτικά τραγούδια.
  • Μαθαίνουν να χορεύουν με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού της Φυσικης Αγωγής τα παραπάνω δημοτικά τραγούδια.
       Θεατρική Αγωγή
  • Δραματοποίηση ενός κειμένου - ποιήματος ή τραγουδιού.         
       
        
      Δημιουργία ιστολογίου blog
  • Τα παιδιά φτιάχνουν το δικό τους ιστολόγιο με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού της Πληροφορικής του σχολείου στο οποίο ανακοινώνουν όλες τις δραστηριότητες  τις σχετικές με το σχέδιο εργασίας που υλοποιούν.
     
      Παρουσίαση
  •  Ο εκπαιδευτικός και οι  μαθητές αποφασίζουν από κοινού την παρουσίαση του σχεδίου εργασίας στους γονείς και στους άλλους μαθητές του σχολείου.
  • Διοργανώνουν σχετική εκδήλωση για να τιμήσουν τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης των Ιωαννίνων.


         Το παραπάνω σχέδιο εργασίας είναι ενδεικτικό. Κάθε εκπαιδευτικός λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της τάξης και του σχολείου του μπορεί να το διαμορφώσει αφαιρώντας ή προσθέτοντας δραστηριότητες ή ακόμη προτείνοντας το δικό του σχέδιο. Παρακαλούμε τις προτάσεις σας να τις στέλνετε στο email: 100giannena@gmail.com Οι προτάσεις σας θα ανακοινώνονται αμέσως στο παρόν  ιστολόγιο. Έτσι θα γίνονται γνωστές σε όλους τους εκπαιδευτικούς  και τους μαθητές που θέλουν να γιορτάσουν μαζί μας τα "Ελευθέρια" της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου